E. L. James: Fifty Shades: Satutettu

Fifty Shades -sarjan toinen osa on Satutettu ja sama meininki jatkuu, joka alkoi ensimmäisessä osassa Sidottu. Äkkiä luulisi, ettei mitään ole enää kerrottavissa, jos ensimmäinen osa käsitti lähes 600 sivua. Niinpä oli pakko tarttua osaan 2, jossa on muutamia sivuja enemmän tekstiä kuin osassa 1.

Anastasia ja Christian ovat erossa, sillä Sidottu loppui siihen, kun Anastasia lähti. Niinpä tämä Satutettu alkaa ikään kuin tyhjältä pöydältä. Mitä tapahtuu, että Anastasia ja Christian palaavat yhteen, sillä siitähän koko trilogia kertoo. Mitä kaikkea tapahtuu, että heidän suhteensa alkaa muodostua molempia tyydyttäväksi?

Juuri kun ajattelee, että hyvä, nyt kaikki on ihan ok, mutta kirja on vielä melko alussa, niin alkaa tapahtua. Kuvioihin ilmestyy haamu Christianin menneisyydestä. Itse asiassa niitä on kaksi. Leila ja Elena. Leila osoittautuu uhkaksi, koska hänellä on mielenterveys järkkynyt. Jännitystä siis piisaa, koska Leila osoittautuu uhkaksi nimenomaan Anastasialle.

Kun Leilasta selvitään, jotain tapahtuu Christianille. Hän katoaa! Sen aikana selviää asioita. Christianin löytyminen on niin iso juttu, että sen jälkeen Cristianin ja Anastasian suhde asettuu eroottisin uomiinsa. Vaan vielä on Elena…

Satutettu painii ihan samassa sarjassa kuin Sidottu siinä mielessä, että se koukuttaa, sitä lukee ahmimalla, se on viihdyttävä. Harmi vaan, että myös ne typerät toistot, toistuvat tässäkin osassa. En usko, että lukijoita huvittaa koko ajan tietää kuinka joku lehahtaa punaiseksi tai pyörittelee silmiään…*huoh*.

1. Ensimmäisen osan joten kuten lukeneena mietin sitä kohderyhmää kenelle kirja olisi tarkoitettu. Sidottu ei ainakaan minua koukuttanut kun en jaksanut alle puolen välin kuin selailla. Kirjan ostin silkkaa kohun herättämää uteliaisuuttani. Ja se kohderyhmä? Oikeasti! Mikä, ketkä tai kutka se voisi olla?

2. Sarja tuntuu kuitenkin olevan hyvinkin suosittu. Minäkin tiedän useita Fifty Shades -lukijoita, vaikken itse olekaan kyseisiin teoksiin kajonnut. Ovatko hekin sitten uteliaita, jotka ovatkin jääneet koukkuun? Enpä ole tullut kysyneeksi.

3. Toinen kirja oli mielestäni ihan hyvä, mutta samaa toistui liikaa.. Uudet hahmot ja käänteet toivat jännitystä ja mielenkiintoa, mutta en kuitenkaan ymmärrä miten kirjasarjasta on voinut tulla niin suosittu. Minua toisaalta ärsytti, toisaalta huvitti kohdat joissa Anan sisäinen jumalatar tekee sitä ja tätä. Aluksi ne olivat ihan hauskoja, mutta lopulta vähän ärsyttivät.