Johanna Hulkko: Geoetsivät ja yksikätinen madonna

Geoetsivät saavat uuden haasteen. Etsivien uusi kaveri Jomppa haluaa järjestää kotiseudulleen Nuutajärvelle geokätköilytapahtuman.

Etsivät haluavat tietysti auttaa. Nuutajärvelle päätetään matkustaa pyörällä, yli 70 kilometrin matkasta tulee parin päivän mittainen pyöräretki – kuulostaa hauskalta seikkailulta, vaikka Raparperin isä suhtautuukin asiaan vähän varauksella. Ja mitäköhän isällä on muutenkin tekeillä? Vaikka isä on juuri saanut lottovoiton, hänestä on tullut entistäkin säästäväisempi.

Perillä Nuutajärvellä odottaa lisämysteeri, kun juuri avatun lasitaidenäyttelyn vetonaula, yksikätinen madonna -lasiveistos, onkin kadonnut. Siinäpä Geoetsiville mysteeriä selvitettäväksi.

Geoetsivät ja yksikätinen madonna on mainiota jatkoa hyvälle sarjalle. Kirjasarja toimii edelleen hienosti ja sopii hyvin pienemmille alakoululaisille itse luettavaksi.