Aino Havukainen ja Sami Toivonen: Himaset : kaikki kotona?

Himaset : Kaikki kotona?

Oletko aina halunnut kurkistaa, millaista on lapsiperheen arki? Vai tarvitsetko huumorilla höystettyä vertaistukea yökastelun ja känkkäränkkien väliin? Tatu ja Patu -kirjasarjan tekijöinä tunnettujen Aino Havukaisen ja Sami Toivosen yksiin kansiin kootut Himaset-stripit tuovat naurunpyrskähdyksiä, jotka yltyvät välillä hohotukseksi.

Vaikka lapsiperheen arki on rankkaa ei tämä kirja toimi ehkäisyvälineenä. Rakkaus lapsiin näkyy kirjassa väsymyksestä ja erilaisista kommelluksista huolimatta.

Kirja on iso kovakantinen painos, jonka voisi luulla aiheuttavan ongelmia, mutta toisaalta meillä onnistui oikein mukavasti lukea opusta kahden yhtä aikaa sängyllä maaten. Varmastikaan pehmeäkantinen ei olisi pysynyt yhtä hyvin hyppysissä.

Värikäs, mutta väsähtänyt, perhepotretti kannessa houkuttelee lukemaan. Odotin värittettyjä strippejä, mutta jäinkin pohtimaan olisivatko yksityiskohtainen kynänjälki ja toiminta kärsineet lapsiperheen arjen vaatimista väreistä.

Kaiken kaikkiaan suosittelen lämpimästi tätä sarjakuvaa niin lapsellisille kuin lapsettomillekin!

Mari

Turussa asuva sudeettisavolainen Mari on kansatieteestä valmistunut miltei kaikkiruokainen bibliofiili. Kaikkein lähinnä sydäntä ovat elämänkerrat, sarjakuvat sekä spefi. Minua voi stalkata netissä oikealla nimelläni ja nimimerkin Seregi eri variaatioilla. Kaikki vinkit »