Fiona Watt: Ihana tarrakirja : Muotisuunnittelija: kesämallisto

Tämän tarrakirjan parissa pienet muotisuunnittelijoiden alut pääsevät käyttämään luovuuttaan erilaisten kesäisten teemojen tiimoilta. Tiedossa on muiden muassa kukkaisasuja, merihenkistä seilorityyliä, maanläheisiä safarin sävyjä, trooppista rantamuotia sekä aina muodikasta pariisilaishenkeä, yhteensä yhdeksän erilaisen teeman verran. Lisäksi päästään leikittelemään asusteilla ja kokeilemaan näyttäviä väriyhdistelmiä. Lopuksi esitellään lyhyesti oman luonnoslehtiön kokoamista.

Tehtäväsivujen lisäksi kirja sisältää kymmenen tarrasivua, joiden yli 350 tarraa ovatkin kirjan ydin. Ajatuksena on nimittäin luoda asukokonaisuuksia sekä näyttäviä sivuja ensisijaisesti tarrojen avulla. Pelkällä liimailulla tästä ei kuitenkaan ole tarkoitus selviytyä, sillä osa tarroista on jätetty valkoisiksi tai vain yksinkertaisesti kuvioiduiksi, ideana että muotisuunnittelijat värittävät ja kuvioivat ne itse haluamillaan väreillä. Hyvä, luovuutta sekä kirjan parissa vietettyä aikaa selvästi laajentava tekijä.

Mikäs tässä, oivallinen lahjaidea vaikka kesäloman aloittajalle taikka ihan vaan tekemistä tarvitsevalle.