Fiona Watt: Pieni ihana tarrakirja : keijukainen

Ollapa lapsi 2010-luvulla! Eipä nimittäin meillä 1980- ja 1990-luvun tarrafaneilla ollut mitään vastaavaa. Tarroja kyllä, mutta niitä keräiltiin tyhjiin kirjoihin. Hifistelykirjat olivat sellaisia, joista tarrat lähtivät vielä irtikin – joka taas antoi mahdollisuuden siihen parhaaseen, vaihtokauppaan. No, olihan tuokin ihan huippua.

Niin tai näin, tämäntyyppinen tarrapuuhailu olisi varmasti ollut minun mieleeni. Kirjanen sisältää kaksitoista aukeamaa, joista jokaisella on esitelty pieni välähdys keijukaisten elämää. On esimerkiksi poniratsastusta, taikajuoman tekoa, tulikärpästen tanssia ja juhannuksen juhlintaa, lisäksi autetaan eläimiä ja keräillään luonnonantimia myös omiin tarpeisiin. Kirjan takaa löytyy jokaiselle aukeamalle omat tarransa, joilla keijukaiset puetaan teeman mukaisiin asuihin ja joilla ympäristöstä tulee entistä kauniimpi.

Suosittelen pienille näpertelijöille, jotka kaipaavat pikkiriikkisen keijupölyä elämäänsä. Aikuisen näkökulmasta tämä voisi toimia mainiosti esimerkiksi lento- tai automatkan sekä ravintolaillan pelastajana.

Kaisa Sutela on kirjamaailmaan työelämässään eksynyt – ja uppoutunut – teologi. Hän rakastaa kirjoja ja on kirjallisuuden lajien suhteen melko kaikkiruokainen, mutta viihtyy silti parhaiten laatukirjallisuuden parissa. Myös lastenkirjat ovat lähellä sydäntä. Kaisa harrastaa ruoanlaittoa ja sitä myöten Tunnelmallisia makuja -blogin pitämistä. Kaikki vinkit »