Fiona Watt: Pieni ihana tarrakirja : yksisarviset

”Jos näet yksisarvisen lentävän tähdenlennon rinnalla, toivo jotain hiljaa mielessäsi. Toiveesi voi käydä toteen.”

Pieni ihana tarrakirja -sarja jatkaa vallan hyvin edellisten osien tyyliin sopivalla teemalla, yksisarvisilla. Jälleen hemmotellaan hempeistä keijukaisista ja prinsessoista pitäviä tarrailijoita, jonka lisäksi edellisen osan ponit ovat vaihtuneet fantastisiin yksisarvisiin. Koko kirja on pastellista väriään myöten itse satumaisuus; paljon, paljon tähtipölyä, ihasteltavaa salaisesta tarulinnasta aina merenneitojen vedenalaiseen maailmaan.

Kuten sarjan muissakin kirjoissa, ideana on tarrojen avulla koristella yksisarvisia ja pukea niiden kanssa oleskelevia keijukaisia, prinsessoja ynnä muita hahmoja. Niin ikään aukeamien taustat saavat tarroista elävyyttä ja värikkyyttä. Kirjassa on kaksitoista maisemaa ja yli 300 tarraa, joten kyllä tämän kanssa hetken jos toisenkin saa kulumaan.

Voin suositella. Oivallinen ajanviete vaikkapa matkantekoa ajatellen.