Katja Kallio: Karilla

Katja Kallio kuuluu ehdottomasti suosikkeihini. Tämä tuorein kirja Karilla ei karahda karille, vaan takaa miellyttävän lukunautinnon. Kirja poikkeaa Kallion edellisistä teoksista sillä, että tämä on huomattavasti vakavampi.

Päähenkilö on Katariina, joka asuu miehensä Ollin ja tyttärensä Elinan kanssa Suomenlinnassa. Kirja alkaa, kun Katariina saa tiedon, että hänen isänsä Kari on kuollut. Katariina ei ole tavannut isää sen jälkeen, kun isä lähti Katariinan ollessa kaksivuotias. Kun isän kuolema tuo esiin sisaruksia, se tuo uusia tunteita, joita kirjassa käydään läpi.

Luin kirjan palasina, kun en olisi millään raaskinut lukea yhtä soittoa. Sen ei olisi halunut vaan loppuvan, sillä jotenkin kirjan fiilis oli niin mukaansatempaava.