Virpi Hämeen-Anttila ja Riitta Kukkasniemi: Onnen hetkiä sinulle

Tämä todella kaunis runokirja on onnen hetkiä sinulle!

Virpi Hämeen-Anttilan herkät runot tuovat elämän lähelle, arjen pienet asiat muuttuvat onneksi ja kiitollisuudeksi. Moni asia, kirjeen saaminen, koti, vanha talo, jopa tuuli, ovat aiheita, joissa onni on. Miten voi olla kiitollinen, kun asiat eivät olekaan niin huonosti. Voimme nostaa maljan, elämälle, vaikkapa hänelle.

Joka sivulla on runo ja sen vieressä kuva. Runo on Virpi Hämeen-Anttilan ja kuva, kaunis akvarelli Riitta Kukkasniemen. Runo ja kuva yhdessä luovat sellaisen teoksen, että siitä ei voi kuin nauttia. Luin teosta useaan kertaan, selailin ja makustelin lauseilla ja sanoilla ja minulle tuli hyvä mieli. ”Ei toista voi tuntea ilman toista”.

Antaisin tämän kirjan melkeinpä kenelle tahansa, joka tarvitsee hitusen onnea tai vinkin siitä, missä se onni on.

Koti ja maailma

On hauska nähdä maailmaa
ja opetella uutta.
Jo lähteminen on seikkailu
ja liike eteenpäin luo tunteen
että elää väkevämmin.
Mutta paras osa matkaa
on paluu tuttuun kotiin.
Tutut nurkat, tuttu tuoksu.
Tuttu rakas ääni, tutut kädet.