Aksel Sunnarborgin hymy

Kirjan takakannessa lukee: ”Kädessäsi on romaani, joka on tyhjäntoimittajan tarina”.
Ihan heti ei olisi tullut mieleen lukea sellaista kirjaa tai sellaisesta aiheesta. Tartuin kirjaan suurella uteliaisuudella eikä se tuottanut minulle pettymystä. Teksti on runsasta ja jokseenkin hidaslukuista, koska se vaan on jotenkin pieniä oivalluksia täynnä.

Aksel Sunnarborg on tutustumisen arvoinen tyyppi ja vaikka en allekirjoita hänen kaikkia juttujaan, niin olin oikein viehättynyt hänen hymystään. Nuoren miehen elämä tuli esiin aika kivan sarkastisesti.

Kirjaa ei kykene lukemaan yhdeltä istumalta sillä sitä pitää makustella. Suosittelisin nuorille miehille ja niille, jotka pitävät rikkaasta kielestä, sanallisesta vauraudesta.