Tuomas Kyrö ja Juha Vuorinen: Kaunokirjallisuuden karvakuonot : kauneimmat tarinat vol. 1

No niin, useimmat ovat kuunnelleet näitä juttuja Suplasta tai muusta vastaavasta, mutta minä en. En vaan ole kerinnyt, mutta koska on kirja, luin sen ja luin sen vessassa. Ihan mahtavaa vessalukemista, koska ei ole juonta, vaan tarinoita, pieniä hauskoja juttuja, niin että aina oli kiva mennä vessaan.

Sitten asiaan. Nämä kaksi karvakuonoa ottavat hauskasti kantaa moneen asiaan ja tässä kirjassa tulee tarinaa:

• Diktaattoreista: Ihan hirveitä tyyppejä he tuovat esiin, niin faktojen kuin huumorinkin siivellä. Kuka on pahin ja keitä ovat ne kaikki muut…
  • Kouluruuat: No niin, siellä sitten annetaan huutia, jos vaikka mille. Reseptitkin tulevat mukana. No juu, veriletut ol miust kyl ihan kuraa, mut kyl mie tillilihast tykkäsin. (Oon kerran jopa kaupast ostanu sellasen purkkipakkauksen, keittäny perut kyytii ja herkutellu.)
  • Toimintasankarit: Kaikki viisi sankaria marssitetaan esiin ja ei niinkään punaisella matolla. Itse en ole koskaan ollut toimintaleffojen ystävä, niin oli ihan hauskaa nauraa mukana. Tosin en ollut ajatellut, että Tom Cruise olisi toimintasankari, ehkä olen nähnyt vain sen elokuvan Cocktail.
  • Tärkeimmät elämänohjeet: Hahaa, tämä osio olikin ihan huippu, kouluruokien jälkeen. Ihan oikeasti, vaikka onkin huumorilla ja läpällä vedetty, niin totta se toinen puoli. Tykkäsin ihan täpöllä.

Tuomas Kyrö ja Juha Vuorinen vuoropuheluna ottavat kantaa niin, että tekisi mieli olla mukana kolmantena ja antaa omat kommentit. Onneksi olen kuitenkin vain lukijan roolissa, sillä sekin on ihan hyvä osa.

Ehdottomasti kuitenkin lukemisen arvoinen opus ja koska vol. 1, niin jään ihan innolla odottamaan vol. 2.